Efter stormen hälsningar från Oslo

Måndag kväll och jag sitter på Flytoget ut till Gardemoen efter en strulig morgon med inställt tåg och nedblåsta träd och grenar över vägen. Trots allt strul kom jag ändå till sist iväg med mitt flyg till Oslo från Kastrup med några minuters marginal. Jag hoppas resan hem i senare ikväll blir något mindre stressig och oviss.

 

Den här veckan kommer jag att skriva om något jag med om 1999 och 2000. Eftersom det nu gått över 10 år sedan detta inträffade känner jag att det är riskfritt att dela med mig av mina erfarenheter. Under 1999 och 2000 hade jag ett uppdrag i ett av de Baltiska länderna som var finansierat via det svenska biståndet men där uppdragsgivaren på slutet var det aktuella landets regering. Under ett drygt år hade jag förmånen att få arbeta med att utveckla landets (statens) ekonomiska och offentliga redovisning (Riksredovisning på fikonspråk) i syfte att anpassa detsamma till regelverket inom EU. Under denna tid fick jag uppleva väldigt mycket spännande, inte minst transformeringen från Sovjetstat till västeuropeiskt land, som jag nu tänker dela med mig lite av.

 

Ha en trevlig arbetsvecka önskar

 

 

 

 

Gert Ohlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0