Vänta inte med negativa besked!

Tisdag kväll och jag har precis kommit till mitt hotell här i Kiruna, som den här kvällen blev en hel liten stuga i stugbyn Camp Ripa (kan verkligen rekommenderas) eftersom alla andra hotell redan var fullbelagda. Här uppe i Kiruna är det verkligen riktigt vinter minus 12 grader och ca 50 cm snö. Så här i Juletider är det verkligen trevligt med allt det här vita på marken och träden.

 

I dessa oroliga tider är det många företag som sitter och tveka på när man skall offentliggöra de neddragningar som lågkonjunkturen kommer att förorsakar. För många handlar det om man skall göra detta före eller efter Jul. Enligt min uppfattning vinner ingen på att skjuta negativa nyheter framför sig, bättre att ta dem direkt än att vänta. Dessutom blir det ofta så att väntetiden i sig medför att neddragningarna behöver bli större än annars, så därför menar jag att man inte skall vänta tills efter helgerna.

 

När det gäller SAAB som jag skrev om igår kväll så visade det sig att företaget faktiskt hade flera liv än nio. Än en gång så klarade sig Viktor Müller och SAAB från en konkurs.

 

Ha en trevlig tisdags kväll önskar

 

Gert Ohlin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0