SAABs långa dödskamp är äntligen över

Luleå måndag kväll och utanför mitt hotellfönster har julsnön precis lagt sig. Innan jag går ned i restaurangen och avslutar arbetsdagen med en bit mat tänker jag skriva några rader om dagens tragiska händelse.

 

Den 19 december 2011 blev SAABs sista dag och vi kan avsluta de senaste årens alla turer. Som jag sagt flera gånger här på bloggen tycker jag inte om att behöva säga ”vad var det ja sa?”, men ingen är säkert förvånad över det som hänt idag. Låt oss nu hoppas att all kompetens som finns i Trollhättan kan komma till en mycket snar användning i några andra verksamheter. Varför kan inte t ex Volvo eller någon annan biltillverkare flytta produktion till Trollhättan?

 

SAAB vila nu i frid och aldrig skall glömma alla dina illaluktande tvåtaktare och att det var du som var tidigt ute med en turbomotor.

 

Ha en trevlig vecka inför jul och lova inte att stressa ihjäl dig med allt julstök!

 

 

Gert Ohlin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0