Ödmjukhet är en dygd

Fredag lunch och jag skall strax äta lunch med en kollega och tillsammans med henne förbereda eftermiddagens viktiga kundmöte. Innan jag gör mig förtjänt av lite lunch skall skriva veckans avslutande blogginlägg.

 

Mitt uppdrag i Baltikum blev efter många krokiga vägar ändå till sist mycket framgångsrikt på sätt att grunden lades för en Riksredovisning helt i linje med t ex den svenska. Jag har tyvärr ingen aktuell information huruvida man alltjämt idag arbetar utifrån den grund vi byggde tillsammans med de berörda, men jag tror sannolikheten är väldigt stor för att så är fallet.

 

Man säger att ödmjukhet är en dygd, detta fick jag snabbt lära mig under tiden i Baltikum. De personer vi möte var väldigt negativt inställda till oss utlänningar från västvärlden som kom och trodde att vi hade lösningen på allt. Redan efter någon vecka förstod vi att framgången låg i att hantera våra samarbetspartners med mycket stor ödmjukhet och respekt. Jag vågar nog påstå att våra framgångar till största delen berodde på vår ödmjuka inställning och den respekt vi visade dem vi hade till uppgift att hjälpa.

 

Jag önskar dig nu en riktigt trevlig helg!

 

Gert Ohlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0