Den generöse chefen

Onsdag kväll och jag har precis kommit hem efter dagens utflykt ned till gränsen mellan Småland och Skåne. Innan jag går igenom eftermiddagens e-post tänker jag skriva av mig några tankar här på bloggen.

 

Tidigare idag hade jag förmånen att få medverka på ett företagsinternt chefsmöte. Redan under VD:s inledning förstod jag att han tillhörde gruppen ”generösa chefer”. För att platsa i denna exklusiva grupp behöver man uppfylla ett antal kriterier varav jag nedan kommer att redovisa de viktigaste:

 

Ø      Öppen och inbjudande attityd

Ø      Varm och humanistisk inställning till medmänniskorna

Ø      Glad och positiv attityd

Ø      Prestigelös och enkel som människa

Ø      Tydlig och rakryggad

Ø      Ser och bekräfta sin omgivning, omfattande inte exkluderande

 

Finns det verkligen sådana chefer, frågar du dig kanske? Jo, det gör faktiskt det och tidigare idag fick jag uppleva ett verkligt levande bevis på detta.

 

Ha nu en trevlig onsdagskväll önskar

 

 

 

Gert Ohlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0