Bara 10 dagar kvar tills Julafton

Onsdag lunch och jag har precis landat här på Arlanda för att invänta mitt flyg över till Helsingfors senare i eftermiddag. När jag lämnade Kiruna tidigare idag snöade och blåste det ganska duktigt men samtidigt hade temperaturen gått upp till minus 3 d v s rena värmeböljan för att vara Kiruna i mitten på december.

 

På vägen ner hit till Arlanda kom jag plötsligt på att det bara är 10 dagar kvar till Julafton och insåg plötsligt att jag ligger riktigt torsk till när det gäller att vara ute i tid med att inhandla Julklappar – det blir säkert precis som vanligt att jag tvingas stå i milslånga köer dagen före Julafton. Men ok, varför bryta en fin gammal Jultradition? J

 

Beträffande Julhandeln mera i stort så har jag fått lite olika signaler från våra kunder inom detaljhandeln, vissa säger att den hittills går oerhört trögt medan andra påstår att försäljningen så här långt i december går bättre än förra årets rekordhandel. Vi får väl se när Julhandeln summeras så småningom men jag skulle nog inte bli jätteförvånad om det inte blir något nytt försäljningsrekord i år.

 

Ha nu en riktigt trevlig onsdag eftermiddag följd av en ännu trevligare onsdagskväll!

 

Gert Ohlin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0