Att visa tacksamhet

Torsdag eftermiddag och jag har precis avslutat mitt uppdrag här nere i Markaryd. Innan jag far hemåt tänker jag skriva några rader här på bloggen.

 

Jag har ofta tänkt på hur svårt vi vuxna har för att visa vår tacksamhet, särskilt i jobbrelaterade situationer. Ju ”högre” man kommer i hierarkierna dess svårare märker jag att det är. Särskilt svår menar jag att vi män har för detta. Jag vet inte vad som ligger bakom detta besynnerliga beteende, men säkert handlar det en del om att inte blotta sig för mycket. För egen del tycker jag faktiskt det är precis tvärtom, d v s den som visar sin tacksamhet visar även prov på personlig styrka och personlig integritet. Men, tro nu inte att jag är en fena på det här med visa min tacksamhet. Tyvärr har jag också en del att göra när det gäller att utveckla mitt sätt att visa tacksamhet.

 

Med tacksamma torsdagshälsningar önskar jag dig en trevlig kväll

 

 

Gert Ohlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0