Värre än Fawlty Towers

Onsdag kväll och jag sitter här på Arlanda och väntar på mitt sena flyg ned till Ronneby. Arlanda börjar jag mer och mer känna som min arbetsplats, otaliga är de rapporter och underlag som jag producerat här i väntan på nästa flyg.

 

Du känner säkert till humorserien Fawlty Towers från 1970-talet med John Cleese i huvudrollen som handlade om ett hotell med en minst sagt bedrövlig service och ett kundbemötande som ofta var rent kränkande. Trots detta skrattar jag hjärtligt varje gång jag återser de 15 avsnitten. Du som missat Fawlty Towers har väldigt mycket roligt att se framemot.

 

Mindre roligt hade jag det för en tid sedan då jag fick uppleva Fawlty Towers i verkligheten på ett hotell här hemma i Sverige. Eftersom jag kontaktat den aktuella hotellkedjans VD så avstår jag för närvarande från att namnge hotellet ifråga. Skulle jag och övriga inte få någon upprättelse värd namnet kommer jag att överväga att publicera det aktuella hotellets namn i syfte att varna dig för att boka en övernattning där. Den produkt som det aktuella hotellet levererade var tyvärr, hur otroligt det än kan låta, faktiskt sämre än den som Fawlty Towers gav sina gäster i serien.

 

Eftersom jag arbetar med det jag gör, så har jag naturligtvis funderat mycket på de bakomliggande orsakerna till den fullständigt undermåliga service och det oacceptabla bemötande vi fick. Enligt min bedömning är huvudorsaken att hotellet ifråga som arbetsplats betraktat är katastrofalt dålig. Med bristfälliga arbetsförutsättningar är det inte lätt för personalen att leverera en bra produkt till hotellets gäster. Oavsett detta, ursäktar inte detta, sannolika, förhållande några av personalens sätt att hantera oss gäster. Maken till nonchalans, ointresse och inkompetens har jag faktiskt aldrig upplevt tidigare.

 

Som vanligt åter en bild från underbara Toscana.

 

Jag önskar dig en trevlig onsdag kväll!

 

Gert Ohlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0