Trevligt kundbemötande ingen självklarhet

Onsdag kväll och jag har precis kommit upp hit till Arlanda efter ett antal intressanta möten här i Stockholm. Nu återstår några timmars kvällsarbete framför datorn här i loungen innan jag flyget norrut senare i kväll.

 

Mina tankar ikväll går till alla dem som är i första linjen ut mot verksamhetens kunder. Att bemöta alla kunder på ett trevligt och positivt sätt är förstås självklart för de allra flesta som själva valt att arbeta med detta. Samtidigt är det förstås så att ett trevligt kundbemötande alltid ger bra betalt tillbaka från kunden till den som ger detta, i varje fall ofta. Ett leende smittar väldigt ofta av sig vilket gör mötet med kunden trevligare än annars. Oavsett detta är det förstås så att vara trevlig och positiv hela tiden verkligen kan kosta på, särskilt om förhållandena på arbetsplatsen i övrigt är bristfälliga. Enligt min erfarenhet är det särskilt viktigt att medarbetarna i första linjen ut mot kunderna har så bra arbetsförutsättningar som möjligt. När jag själv som kund bemöts mindre bra drar jag alltid slutsatser av detta kopplat till arbetsförutsättningarna på den aktuella arbetsplatsen. I enskilda fall kan det förstås också handla om personer som hamnat på fel plats här i livet d v s personer som inte klarar den påfrestning det är att hantera kunder på trevligt och vänligt sätt hela dagarna.

 

Ha en trevlig onsdag kväll så hörs i morgon.

 

Gert Ohlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0